Święcenia kapłańskie



Dziś ślubnie, a jednak inaczej. 26 maja tego roku miałam okazję uczestniczyć i robić fotoreportaż w trakcie święceń kapłańskich. Ślubowało 10 diakonów, między innymi mój kolega Wojtek. Przyznam, że miałam dużą tremę, tym bardziej że wcześniej nie uczestniczyłam w święceniach i nie znałam poszczególnych części uroczystości. Warunki do robienia zdjęć też nie były łatwe. Po pierwsze dlatego, że fotografów było wielu, a po drugie trzeba było tak robić zdjęcia by nie zakłócać bardzo licznie przybyłym wiernym, przebiegu Mszy Św. Poruszanie się po katedrze było bardzo ograniczone i utrudnione. Na ślubach, które dotychczas fotografowałam jest znacznie łatwiej - zdecydowanie mniej osób świeckich  i najczęściej jeden, bardzo rzadko więcej niż dwóch księży). 
Było bardzo uroczyście, radośnie ale też były momenty wzruszenia i bardzo się cieszę, że byłam świadkiem tak ważnego wydarzenia w Kościele Katolickim. Naszym nowym Prezbiterom życzę z całego serca wierności łasce Bożej...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz